اثرات مخرب جیوه بر اختلالات عصبی

متیل جیوه نسبت به جیوه غیر آلی بیماری انسانی بسیار ویرانگرتری ایجاد می کند لباس کردی زنانه سنندج و عمدتاً بر سیستم عصبی مرکزی با بسیاری از اختلالات عصبی از جمله فلج، “بینایی تونلی” و کوری تأثیر می گذارد.

هیچ پادزهر مؤثری مانند نمک های غیر آلی جیوه وجود ندارد، و همچنین هیچ وسیله واقعاً مؤثری برای تسریع دفع آن از بدن وجود ندارد.

متاسفانه متیل جیوه برای جنین در حال رشد نیز بسیار خطرناک است. آب نخود برای سرفه فرزندانی که در داخل رحم در معرض خطر قرار می گیرند، اگر زنده بمانند، ممکن است دچار یک بیماری برگشت ناپذیر شبیه فلج مغزی شوند. به طور تجربی نشان داده شده است که متیل جیوه باعث جهش در DNA نیز می شود.

از آنجایی که جامعه ژاپنی با ماهی‌های صید محلی زندگی می‌کردند، مشکل به منطقه و جمعیت نسبتاً کوچکی محدود شد و مشکل به سرعت آشکار شد.

جیوه

در حالی که مردم محلی در معرض سطوح بالایی قرار داشتند، آلودگی فراتر از این منطقه گسترده نبود.

با این حال، مقامات ژاپنی تمایلی به انتشار این رویداد نداشتند، عکس اتو جیوه دار اما ممکن بود از وقوع قسمت های دیگر در سال های بعد جلوگیری کند. مسمومیت بسیار مشابهی که 13 کشته و 330 زخمی برجای گذاشت در سال 1965 در اطراف نیگاتا ژاپن در جزیره هونشو روی داد.

تعدادی از جمعیت ها در جهان وجود دارند که مقادیر زیادی ماهی های آلوده به جیوه مصرف می کنند، مانند جمعیت بومی کری و بومیان اینویت که در استان کبک شرقی کانادا زندگی می کنند.

برخی از این جوامع در یک پروژه عظیم برای توسعه برق آبی آواره شدند. محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی در طول پروژه خلیج جیمز توسط Hydro-Quebec، تغییر مسیر رودخانه‌ها و طغیان گسترده زمین‌های قبلاً خشک، جیوه زیست‌محیطی را که همیشه در خاک بود بسیج کرد.

عمل باکتریایی مقداری از آن استخر را به متیل جیوه تبدیل کرد که شروع به تجمع در زنجیره های غذایی طبیعی کرد. ماهی های آب شیرین یک غذای اصلی برای این جمعیت های بومی هستند.

دولت استانی برنامه های آنالیز مو را برای نظارت بر مواجهه ایجاد کرده است.

  • منابع:
    1. Mercury: Element of the Ancients
  • تبلیغات: 
    1. چگونگی تولید برق از لا به لای سیم های برق
    2. تفاوت ظروف آرکوپال با ظروف چینی
    3. دستکش یک محافظ ضروری در برابر میکروب
    4. برخی از خطرات بالقوه نیاز به مراقبت سیب بلعیدن