از عناب پلو میتوان برای درمان زانو درد استفاده کرد

فواید فراوان میوه عناب پلو آن را به یک امر ضروری تبدیل می کند. برای قرن ها، میوه عناب (Ziziphus jujuba) در طب چینی استفاده می شود. حاوی ساپونین است و برای کاهش اضطراب و بهبود خواب مفید است.

عناب را با نام های خرمای قرمز، خرمای چینی، خرمای کره ای و خرمای هندی نیز می شناسند. می تواند احتقان ناشی از مشکلات گوارشی را برطرف کند.

جدا از پلی ساکاریدها و فلاونوئیدها، سرشار از مواد مغذی است. عناب در مدیریت اختلالات عصبی شناختی و اختلالات قلبی عروقی امیدوار کننده بوده است.

در این مقاله مزایای میوه عناب، مشخصات غذایی آن، نحوه مصرف آن و هر گونه عوارض جانبی احتمالی مورد بحث قرار می گیرد. نگاهی بیندازید. عناب (Ziziphus jujuba) یکی از اعضای خانواده گیاه خولان (Rhamnaceae) است.

درختچه ای خزان کننده کوچک با برگ های سبز براق و گل های سبز مایل به زرد است. میوه در صورت نارس بیضی شکل و سبز رنگ و قهوه ای مایل به ارغوانی و در زمان بلوغ چروکیده (مانند خرما) است.

اگرچه در زمان رسیدن قوام و طعم سیب را دارد، اما در زمان بلوغ طعم آن بسیار شبیه خرما است.  اولین اشاره‌ای به عناب را می‌توان در کلاسیک قصیده‌ها، مجموعه‌ای از اشعار چینی یافت که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد باز می‌گردد.

همچنین حداقل 2500 سال است که از آن در چین و سایر نقاط آسیا به صورت دارویی استفاده می شود. تصور می شود که عناب حداقل 3000 سال پیش از سوریه و شمال آفریقا سرچشمه گرفته باشد.

سپس به سمت شرق به سمت جنوب آسیا و در نهایت به چین حرکت کرد، جایی که هنوز به طور گسترده رشد می کند. همچنین در ماداگاسکار، بلغارستان، برخی دیگر از نقاط اروپا و جزایر کارائیب یافت می شود.