ارده قرمز برای لاغری کبد چرب خوبه

ارده قرمز برای لاغریی موثر است بااینکه چربی زیادی دارد اما به دلیل مقادیر قابل توجه پروتئین و فیبر موجود در آن با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شود.از مهمترین خواص ارده قرمز برای لاغری کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای کاهش وزن و لاغری، یک یا نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی، به‌میزان یک یا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد بخورند، با این کار اشتها کم شده و غذای کمتری خواهند خورد.مصرف ارده به ویژه در وعده صبحانه میل به پرخوری و ریزه‌خواری را در طول روز کاهش می‌دهد. همچنین ارده به دلیل احساس سیری، اشتهای فرد را برای غذای بعدی کم می‌کند.به طور کلی صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدارت و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت و کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن می‌شود.

ارده قرمز برای لاغری کبد چرب خوبه

ارده قرمز برای لاغری

به منظور داشتن اندامی متناسب البته نگه داشتن آن، ضروری است رژیم غذایی سالم، طبیعی و آسانی دنبال شود تا فرد بتواند این تناسب اندام را حفظ کند. انتخاب و خوردن غذا‌های سالم یکی از بهترین گزینه‌ها است.ارده قرمز برای لاغری عالی است. ارده یک خوراکی سالم است که هم به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند و هم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین غذا‌ها برای درمان لاغری بیش از حد افراد استفاده شود. در این مطلب ابتدا با ارزش غذایی ارده و سپس با نحوه اثر و خواص ارده برای لاغری آشنا خواهید شد.ارده از تفت دادن دانه‌های کنجد به دست می‌آید و بیشتر خواص کنجد را شامل می‌شود. دانه کنجد یکی از مغذی‌ترین دانه‌های روغنی است و ارزش غذایی و دارویی فراوانی دارد از این‌رو مصرف ارده به تنهایی خود می‌تواند صبحانه‌ای کامل باشد.ماده اصلی تشکیل دهنده ارده، کنجد است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌رود. ویتامین‌های موجود در ارده شامل ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، د. و … است. ارده سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباعی نظیر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است.دانه‌های کنجد موجود در ارده دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. همچنین ارده از نظر اسید‌های آمینه سولفوردار و تریپتوفان نیز غنی است.برای تهیه ارده، ابتدا دانه‌های کنجد را پس از جمع‌آوری، خیس می‌کنند تا پوسته سیاه یا قهوه‌ای رنگ و نازک آن به راحتی جدا شود. سپس دانه‌های سفید رنگ و پوست کنده کنجد را با آسیاب له می‌کنند و خمیر نسبتا شلی به‌دست می‌آورند که به این خمیر، ارده گفته می‌شود

ارده قرمز برای چی خوبه

ارده قرمز برای چی خوبه از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای کاهش وزن و لاغری، یک یا نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی، به‌میزان یک یا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد بخورند، با این کار اشتها کم شده و غذای کمتری خواهند خورد.مصرف ارده به ویژه در وعده صبحانه میل به پرخوری و ریزه‌خواری را در طول روز کاهش می‌دهد. همچنین ارده به دلیل احساس سیری، اشتهای فرد را برای غذای بعدی کم می‌کند.به طور کلی صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدارت و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت و کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن می‌شود.با اینکه مصرف ارده به لاغری کمک می‌کند، ولی به دلیل میزان انرژی بالای موجود در دانه‌های کنجد، مصرف آن برای درمان لاغری نیز مفید است. به این منظور توصیه میشود، ارده را به همراه شیره خرما، شیره انگور و عسل بعد از غذای اصلی میل کنید.مطابق با اصول طب سنتی، توصیه می‌شود در استفاده از رژیم ارده برای لاغری، بهتر است برای افراد دارای طبع سرد (بلغمی مزاج) استفاده شود، چون طبع ارده بسیار گرم و خشک است و در افراد با مزاج صفراوی باعث بروز مشکلاتی نظیر غلیظ شدن صفرا، جوش ناشی از گرمی و… می‌شود.

ارده قرمز برای کبد چرب

ارده حاوی ترکیباتی است که به سم زدایی و دفع سموم بدن کمک کرده و باعث بهبود عملکرد کبد و کلیه می شودارده حاوی ترکیباتی است که ممکن است به محافظت از کبد و کلیه در برابر آسیب کمک کنند. این اندام ها مسئول دفع سموم و مواد زائد از بدن شما هستند.یک مطالعه بر روی 46 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد افرادی که 90 روز روغن کنجد مصرف کردند در مقایسه با گروه کنترل عملکرد کلیه و کبد را بهبود بخشیدند.علاوه بر این یک مطالعه لوله آزمایش مشاهده کرد که عصاره دانه کنجد سلول های کبد موش را در برابر یک فلز سمی به نام وانادیوم محافظت می کند.یک مطالعه بر روی جوندگان نشان داد که مصرف دانه کنجد باعث عملکرد بهتر کبد می شود. این باعث افزایش چربی سوزی و کاهش تولید چربی در کبد می شود و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می دهد.در حالی که ارده برخی از این ترکیبات مفید را ارائه می دهد حاوی مقادیر کمتری از آن هایی است که در عصاره های دانه کنجد و روغن های مورد استفاده در این مطالعات وجود دارد.

ارده قرمز چه خاصیتی دارد

ارده قرمز چه خاصیتی دارد ارده مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد . از ارده بیشتر برای وعده غذایی صبحانه استفاده می کنند تا انرژی لازم را برای تمام روز دریافت نمایند.ماده اصلی تشکیل دهنده ارده، کنجد است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌رود. ویتامین‌های موجود در ارده شامل ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، د. و … است. ارده سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباعی نظیر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است.دانه‌های کنجد موجود در ارده دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. همچنین ارده از نظر اسید‌های آمینه سولفوردار و تریپتوفان نیز غنی است.رنگ ارده قهوه ای مایل به زرد است، بافت نرم و صاف روغنی داشته و طعم آن کمی تلخ می باشد.ارده سرشار از مواد مغذی است که خطر ابتلا به التهاب را کاهش می دهند، برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید بوده و خواص ضد سرطانی دارند

ارده قرمز چاق کننده است

خوردن بیش از حد ارده کنجد به این دلیل که حاوی چربی بالا و کالری زیادی است موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد پس اگر شما فرد کم تحرکی هستید و پیاده روی منظم ندارید یا ورزش نمی کنید، با خوردن زیاد این ماده غذایی حتما چاق خواهید شد. توصیه می شود افرادی که لاغر هستند و تمایل بسیاری به چاق شدن دارند، از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند .

ارده قرمز در شیردهی

ارده قرمز در شیردهی از آن‌جا که شیره‌ی انگور حاوی مواد معدنی بسیاری است، مصرف آن برای دوران بارداری، شیردهی بسیار مفید است .ارده حاوی مقادیر بالای فیتواستروژن هاست که مانند استروژن عمل می کنند و با بهبود تعادل هورمون ها در زنان یائسه خطر ابتلا به پوکی استخوان و سرطان را در آن ها کاهش می دهند.برخی مطالعات نشان داده اند که افزایش فیتواستروژن ها به شدت علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، تغییرات خلقی، کاهش میل جنسی و ضعف استخوان ها را کاهش می دهند.ارده با استفاده از دانه های کنجد تهیه می شود که حاوی مقادیر بالای فیتواسترول ها هستند و به کاهش فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالای خون و LDL (کلسترول بد خون) کمک کرده و نقش مهمی در سلامت قلب دارد.در یک مطالعه بر روی 50 نفر مبتلا به پوکی استخوان مشخص شد که مصرف 40 گرم (1.5 قاشق غذا خوری) ارده به مدت 2 ماه باعث کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون می شود.ارده کنجد همچنین می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش دهد.

ارده قرمز صورت

ارده به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی که دارد با افزایش تولید کلاژن و بهبود الاستیسیته پوست باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

ارده قرمز ضرر دارد

ارده قرمز ضرر دارد طبیعت و مزاج ارده گرم و تر می باشد. ارده کنجد سرشار از ترکیبات فنلی، لینولئیک اسید، اولئیک اسید، تیامین، کلسیم، آهن، فسفر، مس، روی، سلنیوم، اسید های آمینه از جمله لیزین، تریپتوفان، متیونین و پروتئین است.

ارده قرمز عوارض

همچنین توجه داشته باشید، چنانچه شما جزو افراد کم‌ تحرک هستید که روزانه بیش از 20 دقیقه پیاده‌روی منظم ندارید یا ورزش نمی‌کنید، بدانید که با خوردن این ماده مغذی، حتما چاقی و عوارض آن، انتظارتان را می‌کشد

ارده قرمز فشار را بالا میبرد

ارده قرمز فشار را بالا میبرد ارده سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است. در حقیقت فقط 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) ارده بیش از 10 درصد مقدار مورد نیاز روزانه برخی مواد مغذی را تامین می کند

ارده قرمز فواید

ترکیب ارده و عسل برای استخوان درد و مشکلات وابسته به استخوان، ثابت شده است. این دو ماده خوراکی مفید با ترکیباتی که به همراه دارند به درمان مشکلات استخوان و آرتروز کمک بسزایی می‌کنند. همچنین ارده و عسل هر دو طبع گرمی دارند که برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید هستند.ترکیب ارده و عسل به دلیل قند و چربی مفید، به افزایش انرژی بدن کمک بسزایی می‌کنند. افرادی که با مشکل کم خونی مواجه هستند، در صورتی که تغذیه سالمی داشته باشند و از غذاهای سرشار از آهن همچون ارده و عسل بهره‌مند شوند، کمتر دچار ضعف عضلانی، خستگی بی‌دلیل و خواب نامنظم خواهند شد.خواص ارده و شیره خرما:ارده، طبعی بسیار گرم دارد و معمولا با موادی همچون عسل، شیره انگور و شیره خرما ترکیب می شود که در این صورت ارزش غذایی آن چند برابر می شود. شیره خرما دارای ویتامین های بسیاری مانند A،B،C، E ، آهن، فسفر و مقداری املاح معدنی میباشد. ترکیب ارده و شیره خرما بسیار انرژی زا است که می تواند به عنوان تغذیه سالم و افزایش قدرت ذهنی برای کودکان استفاده شود. شیره خرما همان خواص خرما را دارد.ارده و شیره خرما چاق کننده و برطرف کننده کم خونی و کمبود آهن میباشد.ارده سنتی : منظور از ارده های سنتی ارده های تهیه شده در استان هایی است که نسبت به تهیه انواع ارده پیشتاز بوده اند.ارده سیاه ( سبوس دار) : این نوع از ارده به طور معمول به منظور درمان و یا پیشگیری از برخی بیماری های گوارشی تولید می شود.ارده دو آتیشه : کنجد مورد استفاده در ارده دو آتیشه کنجد وارداتی از سودان و پاکستان است.ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی بویژه صبحانه است. ارده را به طرق مختلفی می‌توان مصرف نمود. می‌توان آن را بصورت خالص و بدون هیچگونه افزودنی با نان مصرف کرد و یا مواد شیرینی از قبیل: عسل، شیره اعم از شیره نبات، خرما، انگور و مربا به آن اضافه نمود. میزان افزودنی بسته به ذائقه افراد متفاوت است.

ارده قرمز قند دارد

ارده قرمز قند دارد معمولا ارده را با شیره انگور ترکیب می کنند. برای جلوگیری از شیرین شدن زیاد آن باید مقدار کمتری از شیره انگور استفاده کنید. شیره انگور دارای ویتامینهای A,B,C ، آهن ، منیزیم ، فسفر و مقداری کلیسیم است و تا حدود زیادی مواد مغذی انگور را دارا می باشد .مخلوط ارده و شیره انگور از نفخ جلوگیری می کند. این ترکیب بسیار پرکالری و انرژی زا است ،بنابراین مصرف مقداری از آن باعث جبران انرژی از دست رفته می شود.ترکیب ارده و شیره انگورگزینه مناسبی برای درمان افسردگی است.ارده و شیره انگور دارای طبع گرم است بنابراین افراد گرم مزاج بهتر است به همراه این ماده غذایی از پونه ، ماست ، کاسنی و مواد غذایی با طبع سرد استفاده کنند تا دچار مشکل ناشی از گرم بودن این ترکیب نشوند.کودکان و نوجوانان برای رشد خود نیازمند مواد مغذی بسیاری هستند. شیره انگور علاوه بر تامین کالری مورد نیاز، مواد مغذی برای رشد بدن را نیز فراهم می کند. بنابراین مصرف ارده و شیره انگور را می توان در وعده های غذایی مخصوصا در صبحانه گنجاند.ارده شیره از مخلوط مساوی شیره انگور با ارده کنجد مرغوب و یا مخلوط مساوی عسل و ارده کنجد بدست می آید .ارده برای سرماخوردگی مصرف حلوا ارده به دلیل داشتن اسید چرب امگا ۶، در پیشگیری از ابتلا به عفونت های سرماخوردگی موثر است

ارده قرمز ناشتا

بهتر است مواد غذایی سالم و در عین حال مقوی، اولویت اصلی در وعده صبحانه باشند. یکی از این گزینه‌ها محصولات بر پایه کنجد نظیر ارده، حلوا ارده و کرم کنجد است. ارده از آسیاب کردن کنجد بدون پوست و رست شده به دست می‌آید که برای تولید مواد غذایی مختلف از جمله حلوا و کرم کنجد به کار می‌رود. خواص ارده فراوان است و به دلیل بالا بودن ارزش غذایی، به ویژه پروتئین مرغوب، اسیدهای چرب مفید، ویتامین E و آنتی اکسیدان، یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به ویژه صبحانه محسوب می شودارده و عسل، هر یک به تنهایی خواص بسیاری را شامل می‌شوند ترکیب ارده و عسل برای استخوان درد و مشکلات وابسته به استخوان، ثابت شده است. این دو ماده خوراکی مفید با ترکیباتی که به همراه دارند به درمان مشکلات استخوان و آرتروز کمک بسزایی می‌کنند. همچنین ارده و عسل هر دو طبع گرمی دارند که برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید هستند.که به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

ارده قرمز و فشار خون

ارده قرمز و فشار خون ارده کنجد خواص بسیار زیادی دارد برای تقویت قوای جنسی مردان بسیار مفید است .ارده یک مایع نسبتا غلیظ است که از کنجد درست می شود و خواص بسیار زیادی دارد و باعث می شود لاغرشوید و عمر بیشتری داشته باشید. از خواص ارده کنجد حتما بسیار شنیده اید اما جالب است بگوییم که ارده کنجد یکی از مواد غذایی است که اگر استفاده کنید باعث لاغری شما هم می شود. یکی دیگر از خواص ارزشمند این ماده مقوی، انرژی زا بودن آن است.مصرف ارده کنجدی حداقل ۲ الی ۳ بار در هفته یا ماه، موجب افزایش میزان چربی خون مفید و کاهش کلسترول مضر بدن می شود.جالب است بدانید این ماده غذایی، نوعی مکمل برای تامین املاح لازم بدن همچون کلسیم به شمار می رود؛ در نتیجه سلامت دندان ها و مفاصل حفظ شده و میزان مقاومت آن ها افزایش می یابد.مصرف ارده کنجدی توسط کودکان، موجب افزایش قدرت یادگیری و هوش آن ها می شود.از دیگر خواص این فرآورده ی کنجدی، نرم کردن مسیر روده ها و پیشگیری از بیماری های گوارشی همچون یبوست، بواسیر و… می گردد.چرا ارده برای سلامت قلب مفید است؟ طبق یافته‌های علمی، سسمولین و سسامین که به وفور در دانه‌های کنجد وجود دارند، دارای خواص آنتی ترومبوتیک هستند (یعنی جلو ایجاد لخته‌های خونی را در بدن می‌گیرند). از این رو، کنجد ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به اثرات مخرب و ضایعه‌های موجود در سرخرگ‌ها از قبیل سندرم کرونری حاد و مرگ ناشی از مشکلات قلبی و عروقی کمک کند. به علاوه، فیتواسترول‌ها نیز نوعی مواد مغذی موجود در دانه‌های کنجد هستند که می‌توانند بر سطوح هورمون‌ها، سلامت سرخرگ‌ها، و سطوح کلسترول تاثیر بگذارند. بیش‌تر استرول‌های گیاهی موجود در ارده بتا – سیتواسترول نام دارند. دانه‌های کنجد در میان ۲۷ نوع مختلف از اجزای آجیل، دانه‌ی خوراکی، حبوبات، و غلات (آزمایش شده) از نظر میزان فیتواسترول‌های کاهنده‌ی کلسترول در بالاترین رتبه قرار دارند (۴۰۰ گرم فیتواسترول در ازای هر ۲۰۰ گرم دانه).با این‌که دانه‌های کنجد حاوی مقدار زیادی چربی و کالری هستند، مصرف آن‌ها برای سلامت قلب مضر نخواهد بود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند، از فیتواسترول‌ها می‌توان برای درمان تصلب شرایین استفاده کرد؛ این بیماری بر اثر تجمع چربی‌ها داخل سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود. فیتواسترول‌ها قادر هستند به تنظیم کلسترول در بدن کمک کنند، زیرا دارای ساختاری مشابه‌ی کلسترول هستند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند جایگزین مقداری از کلسترول‌ شوند و از جذب آن توسط روده جلوگیری کنند. این کار باعث کاهش میزان کلسترول قابل جذب در جریان خون می‌شود و برای بیماران مبتلا به برخی مشکلات قلبی مفید است.هم‌چنین، دانه‌های کنجد موجود در ارده سرشار از لیگنان‌های گیاهی هستند و ممکن است به بهبود وضعیت لیپید خون و تنظیم کلسترول و فشار خون به حالت طبیعی کمک کنند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند، لینگان‌ها می‌توانند کلسترول (هم کلسترول سرم خون و سطوح کلسترول کبد) را به طور طبیعی کاهش دهند. به این ترتیب، لینگان‌ها دارای اثر مثبتی بر مجموع کلسترول خون هستند – یعنی کلسترول ال‌دی‌ال (به اصطلاح “‌کلسترول بد‌”‌) را کاهش و نسبت کلسترول ال‌دی‌ال به اچ‌دی‌ال را بهبود می‌بخشند.اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، مصرف ارده می‌تواند به شما کمک کند. بر اساس یافته‌های مطالعاتی که بر روی اثرات مصرف کنجد بر بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا به عمل آمدند، دانه‌های کنجد دارای خواص ضد فشار خون هستند. طی پژوهشی که نتایج آن در ۲۰۰۶ در مجله علمی زیست شناسی و پزشکی ییل منتشر شدند، دانشمندان بر روی ۳۲ بیمار مبتلا به فشار خون مطالعاتی به عمل آوردند؛ از این بیماران خواسته شد تا در یک دوره‌ی ۴۵ روزه از روغن کنجد به عنوان تنها نوع روغن غذایی استفاده کنند.پژوهشگران دریافتند، مصرف روغن کنجد بعد از ۴۵ روز به شکل قابل ملاحظه‌ای به کاهش فشار خون، کاهش پراکسیددار شدن لیپید و افزایش حالت آنتی‌اکسیدانی در اکثر این بیماران کمک کرد.

ارده قرمز یبوست میاره

یکی دیگر از فواید مصرف شیره‌ی انگور برای سلامتی، کمک به تسکین یبوست است. این ماده‌ی غذایی باعث آرام شدن معده و روده‌ها می‌شود.بیش‌تر اجزای آجیل و دانه‌های خوراکی از جمله دانه‌های کنجد سرشار از اسیدهای چرب امگا-۶ هستند؛ گفته می‌شود این اسیدهای چرب ممکن است باعث بروز وضعیت پیش التهابی شوند، زیرا مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌ها برخی مشکلات را در بدن ایجاد می‌کند. به همین دلیل، بهتر است در مصرف محصولات دانه‌های خوراکی‌ و آجیل نظیر ارده اعتدال را رعایت کنید. مصرف بیش از اندازه‌ی امگا-۶، فارغ از منبع غذایی آن، می‌تواند نسبت چربی‌های موجود در بدن را به هم بریزید. ایجاد تعادل در مصرف امگا-۶ به همراه مواد غذایی سرشار از چربی اشباع شده و چربی تک اشباع نشده کمک‌تان می‌کند بتوانید از فواید انواع مختلف اسیدهای چرب بهره‌مند شوید.ارده نوعی سس یا خمیر است که از دانه‌های کوبیده شده‌ی کنجد تهیه‌ می‌شود. ارده فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد؛ ارده سرشار از چربی‌ها سالم و آمینو اسیدها است، منبع بسیار خوبی برای ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به شمار می‌رود، به تنظیم فشار خون و کلسترول کمک می‌کند، باعث ایجاد تعادل هورمونی در بدن می‌شود، به بهبود وضعیت سلامت پوست کمک می‌کند، و میزان جذب مواد مغذی را در بدن افزایش می‌دهد.ارده در مقایسه با کره‌ی بادام زمینی به عنوان گزینه‌ی غذایی سالم‌تری شناخته می‌شود، زیرا معمولا قارچ بر روی آن ایجاد نمی‌شود، به اندازه‌ی کره‌ی بادام زمینی حساسیت‌زا نیست، و میزان فرآوری آن کم‌تر و در نتیجه، خواص آن بیش‌تر است – با وجود این، هر دوی آن‌ها سرشار از امگا-۶ هستند، بنابراین، بهتر است در مصرف ارده تعادل را رعایت کنید.

ارده قرمز در خواب

ارده قرمز در خواب حضرت امام جعفر صادق فرماید: حلوا و ارده درخواب مال بسیار است و دین خالص. خوردن یک لقمه از آن، دلیل فرزند بود. خوردن حلوائی که در آن مغز بادام یا مغز باشد، دلیل که از مردی بخیل به او چیزیرسد به قدریکه خورده. جابر مغربی گوید: حلوا خوردن در خواب ، دلیل است که به قدر آن مال حاصل گردد چون زردی زعفران در آن نباشد. اگر سفید بود بهتر بود و حلوا فروش در خواب مردی لطیف زبان و خوش طبع بود.