از خرمالو در بازار ارومیه می توان الماس استخراج کرد

خرمالو در بازار ارومیه درختی از خانواده Ebenaceae است که بومی چین است و برای میوه آن در کشورهای گرم کشت می‌شود. دیوسپیروس از یونانی باستان می آید.

“گندم، غذا”. از حدود سال 1300 در چین شروع به کشت کرد و از آن زمان در تمام مناطق گرم و به ویژه در حوزه مدیترانه گسترش یافته است.
این میوه معمولاً خرمالو نامیده می شود.

آنها توت های کروی بزرگی هستند که در قسمت بالایی فرو رفته اند و تا حدودی یادآور شکل گوجه فرنگی هستند و در هنگام رسیدن به رنگ قرمز نارنجی هستند.

گوشت آن آبدار، کمی فیبری و در زمان رسیدن شیرین است. قبل از رسیدن به دلیل داشتن تانن طعمی تند و گس دارد.
در آب و هوای ما، میوه در پاییز برداشت می شود.

خرمالو میوه ای بسیار غنی از ویتامین C، مواد معدنی، فیبر و فنل است که آن را برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید می کند. مطالعات اخیر همچنین فواید مصرف خرمالو را در مبارزه با دیابت نشان داده است.

در سال‌های اخیر، تکنیکی برای از بین بردن قابض بودن، امکان برداشت میوه‌ها را کمی قبل از بلوغ فیزیولوژیکی آنها فراهم کرده است. سپس سفتی دارند که حمل و نقل و مصرف آنها را تسهیل می کند.

این پیشرفت فنی امکان توسعه قوی در تولید خرمالو را فراهم کرده است، به ویژه در اسپانیا که در آن باید حدود 100000 تن در سال جاری تولید شود، با یک نوع واحد، “Rojo Brillante”.

در فرانسه، خرمالو از تصویر ضعیفی رنج می برد، عمدتاً به دلیل بافت زجاجیه آن هنگام برداشت “نرم” در بلوغ فیزیولوژیکی. با این حال، صادرات منظم از اسپانیا به فرانسه نشان می دهد که بازاری برای برنده شدن، به ویژه با میوه های سفت وجود دارد.

کشاورزی در Languedoc-Roussillon، و به‌ویژه کشت انگور، به دنبال فرهنگ‌های متنوع‌سازی است: تنوع بخشیدن به پیشنهادات محلی، باز کردن راه‌های اقتصادی جدید.

به لطف مطالعات اخیر که فواید خرمالو برای سلامتی* و نگرانی روزافزون مردم در مورد کیفیت و مزایای تغذیه ای رژیم غذایی آنها را نشان می دهد، تصور اینکه بخش خرمالو می تواند در سال های آینده توسعه یابد، منطقی می شود.