حبوبات بسته بندی عمده دارای خاصیت جوانی می باشد

اگرچه حبوبات بسته بندی عمده بخش مهمی از رژیم های غذایی سنتی در سرتاسر جهان هستند، اما اغلب در رژیم های معمول غربی از آنها غفلت می شود. حبوبات منابع پروتئینی ارزان و غنی از مواد مغذی هستند که می توانند جایگزین پروتئین حیوانی در رژیم غذایی شوند.

در حالی که منابع پروتئین حیوانی اغلب سرشار از چربی های اشباع شده هستند، مقادیر کمی چربی در حبوبات عمدتاً چربی های غیراشباع هستند.

حبوبات همچنین منابع خوبی از چندین ماده معدنی ضروری، غنی از فیبر غذایی هم فیبر محلول و هم نشاسته مقاوم هستند و به عنوان غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می شوند.

علاوه بر این، حبوبات حاوی مواد شیمیایی گیاهی متعددی هستند که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارند. دانه های سویا بیشترین علاقه علمی را به خود جلب کرده اند.

عمدتاً به این دلیل که منبع منحصر به فردی از فیتواستروژن ها هستند که به نام ایزوفلاون ها شناخته می شوند. به طور کلی، حبوبات حاوی بسته‌های منحصربه‌فردی از مواد مغذی و فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است مانند سایر دانه‌های خوراکی، به طور هم افزایی برای کاهش خطر بیماری‌های مزمن عمل کنند.

توجه: تحقیقات در مورد اثرات سلامتی رژیم های غذایی غنی از حبوبات، از جمله نخود فرنگی و غذاهای سویا، در زیر خلاصه شده است. برای بحث در مورد فواید و خطرات بالقوه ایزوفلاون های سویا برای سلامتی، به مقاله جداگانه ایزوفلاون های سویا مراجعه کنید.

مصرف حبوبات، که سرشار از فیبر غذایی، سایر مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال هستند، ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم غلظت گلوکز خون کمک کند. ، در نتیجه بر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تأثیر می گذارد.