در گذشته از قهوه در اصفهان برای سالم ماندن اجساد مومیایی استفاده می کردند

در بازار می توان قهوه در اصفهان سبز را به صورت پودری یافت که فقط باید آن را با آب داغ مخلوط کنید و آماده مصرف است. معمولاً به تنهایی و بدون هیچ افزودنی میل می شود، اما می توان یک قاشق چای خوری عسل یا کمی پودر دارچین به آن اضافه کرد.

در نتیجه، قهوه سبز می تواند علاوه بر یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم، برای یک روال سلامتی مفید باشد. اگرچه قهوه بر روی افراد مختلف تأثیر متفاوتی می گذارد، اما زمان ایده آل برای بهره مندی از مزایای آنتی اکسیدان های قهوه اغلب در اوایل روز است.

با این حال، برای اطمینان از کیفیت و ارزش قهوه مصرفی، باید چند نکته را در نظر گرفت. چه اسپرسو، چه ریسترتو یا آمریکایی، از مصرف بیش از حد منظم آن با شکر یا شیر پرچرب خودداری کنید. شکر، شربت و سایر مواد اضافی قهوه می توانند کالری قابل توجهی اضافه کنند.

تهیه قهوه مهم است و خواه کیفیت آب، دما، زمان دم کردن و نوع آماده سازی آن باشد، هر مرحله می تواند خواص آن را تغییر دهد.

به گفته نویسندگان، “دم کردن بدون فیلتر با مرگ و میر بیشتری نسبت به دمنوش فیلتر شده همراه بود و دم نوش فیلتر شده با مرگ و میر کمتری نسبت به عدم مصرف قهوه همراه بود.”

مصرف متوسط ​​کافئین در اولویت است. با مصرف متوسط ​​1 تا 3 فنجان قهوه در روز، سطح کافئین نباید بیش از حد روی فرد تأثیر بگذارد، به جز مصرف کنندگانی که از اضطراب یا ناراحتی معده رنج می برند، که کاهش مصرف برای آنها به شدت توصیه می شود.

توصیه می شود در صورت اختلال در خواب بعد از ظهر قهوه را محدود کنید. برای جلوگیری از ناراحتی های مختلف مانند اثر “تقویت کننده” قهوه، همیشه می توان قهوه صبحگاهی را با نوشیدنی های دیگری مانند مات، چای سیاه یا چای سبز ماچا جایگزین یا جایگزین کرد.

این اسید آمینه با کافئین کار می کند تا یک دستور العمل منحصر به فرد ایجاد کند و باعث آرامش بدون خواب آلودگی شود. نتیجه بهبود توانایی تمرکز و حفظ خلق و خوی خوب است. »