در سال 2013، چزاره پاچیوتی، طراح کفش ایتالیایی، مجموعهای را راهاندازی کرد که به طور خاص برای بازار امارات متحده عربی طراحی شده بود.
در همین حال، برلوتی، برند زیرمجموعه LVMH، در سال 2017 با انتشار دمپایی عربی کارتیکو ماه مبارک رمضان با نسخه محدود، با نقوش خوشنویسی، خبرساز شد.
این برند همچنان به ادای احترام به سنت های محلی ادامه می دهد امسال نیز یک دمپایی رمضانی داشت، که جدیدترین اضافه شده به خط دبی است. دیگر برندهای بینالمللی که در طول سالها وارد بازار شدهاند، Tod’s، Givenchy و Loro Piana هستند.
ساتیش پاتیل، مدیر ارشد برند در استیو مدن، که از سال 2013 مجموعههایی را برای ماه مقدس ایجاد کرده است، میگوید: «برای هر برند بینالمللی، سازگاری و رسیدگی به جمعیت محلی مهم است.
در این منطقه، صندل و دمپایی عربی هنوز هم کفش مورد علاقه اتباع عرب است و به همین دلیل در تمام طول سال آنها را می فروشیم. ضروری است که ما سبک ها و طرح هایی را با در نظر گرفتن فرهنگ ها، سلیقه ها و ترجیحات محلی ایجاد کنیم.
کاظم که اهل دبی است، در سال 2013 تصمیم گرفت شغل ثابت خود را ترک کند تا با دوستش، Muneera Al Tamimi برای راه اندازی این برند، به نیروها بپیوندد
. ایده در آن زمان ایجاد کفشی بود که به شبه جزیره عربستان ادای احترام می کرد، با سه هدف اصلی – حفظ هویت، بازنمایی فرهنگ و بر جای گذاشتن تأثیر مثبت.
«در آن زمان، هر دوی ما [که بخشی از زندگی خود را در خارج از کشور گذرانده ایم] این شکاف را در هویت خود احساس می کردیم. در همین حال، پوشش رسانه ای منفی زیادی در منطقه وجود داشت.
ما متوجه شدیم که چیزهای خوبی وجود دارد که مورد بحث قرار نمی گیرد. ما میخواستیم راهی برای نمایش چیزهای زیبایی که در اینجا داریم، به نمایش بگذاریم.»