لوله و اتصالات فولادی جان مرد جوانی را گرفت

لوله یک بخش لوله ای یا استوانه توخالی است که معمولاً اما نه لزوماً مقطع دایره ای دارد و عمدتاً برای انتقال موادی که می توانند جریان داشته باشندمایعات و گازها دوغاب ها، پودرها و توده های جامد کوچک استفاده می شود.

همچنین می توان از آن برای کاربردهای ساختاری استفاده کرد. لوله و اتصالات فولادی توخالی در واحد وزن بسیار سفت تر از اعضای جامد است. در استفاده رایج، کلمات لوله و لوله معمولاً قابل تعویض هستند.

اما در صنعت و مهندسی، این اصطلاحات منحصر به فرد تعریف می شوند. بسته به استاندارد قابل اجرا که بر اساس آن تولید می شود، لوله به طور کلی با قطر اسمی با قطر خارجی ثابت (OD) و برنامه ای که ضخامت را تعیین می کند، مشخص می شود.

لوله اغلب با OD و ضخامت دیوار مشخص می شود، اما ممکن است با هر دو OD، قطر داخلی (ID) و ضخامت دیوار مشخص شود. لوله به طور کلی با یکی از چندین استاندارد صنعتی بین المللی و ملی تولید می شود.

در حالی که استانداردهای مشابهی برای لوله های کاربردی صنعتی خاص وجود دارد، لوله اغلب به اندازه های سفارشی و طیف وسیع تری از قطرها و تحمل ها ساخته می شود.

بسیاری از استانداردهای صنعتی و دولتی برای تولید لوله و لوله وجود دارد. اصطلاح “لوله” معمولاً برای بخش های غیر استوانه ای، یعنی لوله های مربع یا مستطیل نیز به کار می رود.

به طور کلی، “لوله” در بیشتر نقاط جهان رایج تر است، در حالی که “لوله” در ایالات متحده بیشتر استفاده می شود. هر دو “لوله” و “لوله” دلالت بر سطحی از استحکام و دوام دارند، در حالی که یک شیلنگ (یا شیلنگ) معمولاً قابل حمل و انعطاف پذیر است.

مجموعه‌های لوله تقریباً همیشه با استفاده از اتصالاتی مانند زانویی، سه راهی و غیره ساخته می‌شوند، در حالی که لوله ممکن است به شکل‌های سفارشی شکل یا خم شود.