مردی با فروش فرش 12 متری خاطره توانست رییس جمهور لندن شود

به عنوان بخشی از اجاره نامه مسکونی موضوع قانون 15 تیر 1368، مالک مسکن باید به مستاجری که وارد محل می شود.

مسکن را در شرایط مناسب تحویل دهد و بنابراین باید قبل از تاریخ ورود فرش 12 متری خاطره مستعمل را تعویض کند. زمانی که مستاجر چند ماه است که مستاجر است، اصولاً بر عهده اوست که نسبت به تعویض اقدام کند.

مالک ملکی که برای استفاده به عنوان اقامتگاه اصلی اجاره شده است، موظف است مسکن را در شرایط خوبی تحویل دهد. ماده 6 قانون 15 تیر 1368 است که به این موضوع تصریح می کند.

بنابراین، مالک باید قبل از ورود مستاجر به محل، فرش های فرسوده را تعویض کند. اگر به تعهد قانونی خود عمل نکند، مستاجر می تواند او را مجبور به انجام آن کند.

در صورتی که مالک فرش فرسوده را تعویض نکرده باشد، مستاجر می‌تواند نامه‌ای سفارشی همراه با تأیید وصول به مالک بفرستد و به موجر اخطار دهد که فرش را در وضعیت نامناسب تعویض کند یا واسطه‌ای را توقیف کند.

در صورت عدم توافق، مستاجر می تواند برای تعویض فرش اقدام قانونی کند. ماده 7 قانون 15 تیر 1368 مستاجر را موظف به انجام تعمیرات معمولی مسکن استیجاری و انجام تعمیرات جزئی و همچنین تعویض وسایل آسیب دیده توسط خود وی کرده است.

به عنوان مثال، برای یک فرش دست دوم، زمانی که مستاجر برای مدتی در محل خود بوده است، مسئولیت تعویض فرشی که در اثر اقدام شخصی وی یا عمل افراد یا حیواناتی که با او زندگی می کنند.

از سوی دیگر، اگر وضعیت فرش ناشی از فرسودگی و پارگی طبیعی در طول زمان باشد، مالک باید درصدی از فرسودگی را اعمال کند و تنها درصدی از میزان تعویض را حفظ خواهد کرد.

توجه داشته باشید که به محض انعقاد قرارداد اجاره، مالک و مستاجر می توانند در مورد اعمال شبکه منسوخ شدن توافق کنند که حداقل برای مصالح و تجهیزات اصلی ملک اجاره ای، طول عمر نظری و ضرایب کمک هزینه ثابت سالانه را تعیین می کند.

اگر هیچ شبکه فرسوده ای به قرارداد اجاره ضمیمه نشده باشد و در صورت اختلاف مداوم، تصمیم گیری در مورد نتیجه به عهده قضات خواهد بود.