کارتریج جوهرافشان 564 با قیمت میلیاردی در مالزی به فروش رفت

چاپگرهای جوهر افشان رومیزی استاندارد از جوهرهای ساخته شده از مخلوط آب، رنگ یا رنگدانه و مواد افزودنی استفاده می کنند. جوهرهای مبتنی بر آب با چاپگرهای جوهر افشان حرارتی استفاده می شوند.

اکثر دارندگان چاپگر خود را در حال جایگزینی چهار کارتریج جوهرافشان 564 رنگی می بینند: آبی (C)، قرمز (M)، زرد (Y) و سیاه (K). (از چاپگرهایی که از کارتریج های سه رنگ همه کاره استفاده می کنند اجتناب کنید.

افزودنی ها به جوهر درخشندگی و مقاومت در برابر محو شدن می دهند و همچنین به چسبیدن آن به کاغذ کمک می کنند. علاوه بر جوهرهایی که مخصوص جوهر افشان های حرارتی و چاپگرهای پیزوالکتریک فرموله شده است.

به طور کلی، از جوهرهای OEM اصلی استفاده کنید تا بهترین عملکرد را از چاپگر خود داشته باشید. کارتریج های جوهر و تونر OEM بازده صفحه بالاتری نسبت به کارتریج های سازگار و بازسازی شده دارند.

بنابراین معمولاً عمر بیشتری دارند. سر کارتریج جوهر ممکن است به دلیل استفاده نادر خشک شود. به صاحبان چاپگر توصیه می‌شود برای جلوگیری از خشک شدن و یا گرفتگی کارتریج‌های جوهر، آزمایش‌های جوهر مداوم انجام دهند.

فونت های خاصی نسبت به بقیه جوهر بیشتری مصرف می کنند. Times New Roman، Courier و Garamond از نظر مصرف جوهر و تونر گزینه های مناسبی هستند، در حالی که Arial جوهر و کارتریج تونر را با سرعت بسیار بیشتری تخلیه می کند.

جالب است بدانید که در چندین آزمایش، تقریباً 50٪ از جوهر موجود در کارتریج جوهر باقی مانده است، در حالی که چاپگر مدام هشدارهای “کم جوهر” ارسال می کرد.

مطالعه‌ای در سال 2007 نشان داد که اکثر چاپگرها هنگام اعلام خالی بودن کارتریج، مقدار قابل توجهی جوهر را هدر می‌دهند. مشخص شد که کارتریج های تک جوهر به طور متوسط 20٪ از جوهر آنها باقی مانده است.

انتخاب حالت چاپ متفاوت نیز می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. پنجره چاپی که روی صفحه رایانه شما ظاهر می شود چندین گزینه در دسترس دارد.