کفش مناسب برای جلوگیری از آسیب به پا

آسیب شناسی و درد پا در حدود 24 تا 30 درصد از جمعیت بزرگسال گزارش شده است که یکی از 20 دلیل اصلی برای مراجعه به پزشک در سن بالای 65 سال است.

درد پا با کاهش تحرک، کاهش قدرت پا و افزایش خطر افتادن همراه است. کفش اسپرت دخترانه نامناسب می توانند درد پا را افزایش دهند، ثبات را کاهش دهند و توانبخشی مربوطه را مهار کنند و ضایعات هیپرکراتوز را افزایش دهند

ویژگی های کفش اسپرت ساق دار دخترانه مانند ارتفاع پاشنه، عرض جعبه پنجه، سختی و ضخامت کف پا همگی به عنوان عناصری شناخته شده اند که به درد پا کمک می کنند.

تصور می‌شود که انقباضات معمولی ناشی از کفش اسپرت مردانه باعث بدتر شدن استخوان‌شناختی پا در یک دوره زمانی طولانی می‌شود، با جمعیت‌های بدون کفپوش دارای فرکانس کمتری از مورفولوژی استخوانی.

با این حال، در جمعیت های غربی نیاز به پوشیدن کفش اسپرت مردانه ایتالیایی برای رسیدگی به الزامات محیطی و عملکردی و همچنین نقش آن در هویت وجود دارد، با زنان جوان بریتانیایی که به طور متوسط ​​6 جفت کفش در سال می خرند.

استایل و تناسب کفش پوشیده می تواند احتمال درد پا و ایجاد بدشکلی و آسیب شناسی پیشرونده پا را تسریع کند. پیدا شده است که جعبه های پنجه باریک حرکت جلوی پا را محدود می کند که منجر به سفت شدن پا در معرض افزایش فشار ناشی از بارگذاری و همچنین افزایش قابل توجهی فشار پشتی و کف پا در جلوی پا می شود.

نشان داده شده است که تکنیک های بست مورد استفاده در طراحی کفش بر انبساط عرضی نرمال بالای کفش در اطراف سرهای متاتارس تأثیر می گذارد، که اگر فشرده شود، تنش های داخلی را افزایش می دهد.

به طور مشابه، وجود بست پشتی روی کفش باعث بهبود فاصله از زمین در طول راه رفتن و کاهش خطر افتادن می شود. چسباندن صحیح کفش نیز در آسیب شناسی و درد نقش دارد و دو سوم پاها از کفش انتخاب شده پهن تر است. به نظر می رسد که این امر در بین زنانی که کفش های بلندتر از حد لازم برای تطبیق تغییرات عرض یا عمق می پوشند، شایع تر است

  • منابع:
    1. foot problems in women
  • تبلیغات: 
    1. گلی که هر برگ از یک رنگ می باشد
    2. امروز تولید عرض کشور 3 برابر شد.
    3. استفاده از گان برای شکار مریخیها
    4. محاسن و معایب استفاده از کمربند چرمی